14 Mayıs 2008 Çarşamba

Böyle Olur Şehit Ailesi...


OĞULLARININ ŞEHİT DÜŞTÜĞÜ YERE TEKNOLOJİ SINIFI KURDULAR- ŞEHİT PİYADE ASTEĞMEN MEHMET BOZKUŞ’UN ANNE VE BABASI DAĞLICA ÇOCUKLARI İÇİN HAREKETE GEÇTİ- GÜVENLİK GEREKÇESİ İLE DAĞLICA KÖYÜ İLK OKULU YERİNE KISIKLI KÖYÜNDE TEKNOLOJİ SINIFI KURULDU, ÖĞRENCİLERE HEDİYE DAĞITILDI- UŞAK’TAN YÜKSEKOVA’YA GELEN KONUKLAR BÜYÜK İLGİ İLE KARŞILANDI- ŞEHİT BABASI TÖREN SIRASINDA GÖZLAŞLARINA BOĞULDU, KONUŞMA YAPAMADI
Hakkari’nin Yüksekova ilçesindeki PKK terör örgütü tarafından düzenlenen Dağlıca baskınında şehit düşen Piyade Asteğmen Mehmet Bozkuş’un anısına, ailesi ve Uşak Üftade Okulları tarafından sınır bölgesindeki Kısıklı Köyü İlköğretim Okulu’na bilişim teknolojisi sınıfı kuruldu. Oğullarının anısını yaşatmak için Yüksekova’ya gelen Boşkuş ailesi ile Ak Parti Uşak Milletvekili Nuri Uslu, burada çok önemli mesajlar verdiler.Oğullarının şehit düştüğü Dağlıca’ya hizmet etmek için harekete geçen baba İsmail Bozkuş ve anne Cennet Bozkuş, ilk olarak Ak Parti Uşak Milletvekili Nuri Uslu, TÜGİK (Türkiye Genç İşadamları Konfederasyonu) Genel Başkanı Hazim Sesli ve Uşak Üftade Eğitim Kurumları Genel Müdürü Recep Ali Yalçın ile görüştüler. Oğullarını şehit düştüğü Dağlıca köyündeki ilköğretim okuluna bilişim teknolojisi sınıfı ile tüm öğrencilere hediye paketi hazırlayan aile, bu isteği Yüksekova Kaymakamlığı’na bildirildi. Ancak yetkililer güvenlik nedeni ile teknoloji sınıfının Dağlıca köyü yerine sınır bölgesindeki Kısıklı Köyü Abdullah Alkan İlköğretim Okulu’na yapılmasına karar verdi. Bunun üzerine oluşturulan bir heyet hemen Kısıklı köyüne giderek okulu tepeden tırnağa onarıma aldı, bilişim teknolojisi sınıfı kuruldu. Bu işlemler bittikten sonra sınıfa son model 16 adet bilgisayar gönderildi, okulun tüm eksikleri giderildi.Okuldaki hazırlıklar tamamlandıktan sonra sıra açılış için Uşak’tan yola çıkan şehit Piyade Asteğmen Mehmet Bozkuş’un babası İsmail Bozkuş, annesi Cennet Bozkuş, Ak Parti Uşak Milletvekili Nuri Uslu, TÜGİK Genel Başkanı Hazim Sesli ve Uşak Üftade Eğitim Kurumları Genel Müdürü Recep Ali Yalçın’dan oluşan heyet uçakla Van’a, oradan da Yüksekova’ya geçtiler. Heyet üyeleri, Yüksekova Kaymakamı Mehmet Ünal, Hakkari Milli Eğitim Müdürü Şevki Aydın, Hakkari Milli Eğitim Teftiş Kurulu Başkanı Kemal Seyitoğlu, Yüksekova İlçe Milli Eğitim Müdürü Hazma Anuş, Kısıklı ve civar köylerin halkı, Yüksekova’da görev yapan okul müdürleri, öğretmen ve öğrenciler tarafından karşılandı.Kısıklı köyünde düzenlenen törene Dağlıca’daki ilköğretim okulunu temsilen 30 öğrenci getirildi. Programda önce şehitler için saygı duruşu ve İstiklal Marşı okundu ve heyet tarafından getirilen 130 koli hediye Dağlıcalı öğrencilerine dağıtıldı.
Törende konuşan Hakkari Milli Eğitim Müdürü Şevki Aydın: "Bir şehidimizin anısına böyle anlamlı bir günde bir arada olmak tabi ki bizi duygulandırıyor. Ülkemizin stratejik konumu nedeni ile çok önemli bir yerde olması ve emperyalist ülkelerin ülkemiz üzerindeki emelleri sürdükçe bizler de bu bilinçle oldukça bu ülkede daha çok şehit vereceğiz. Ben de bu bölge insanıyım. Devletimizin bu bölgeye çok ciddi eğitim yatırımları vardır. Zaten ülkemizde ve bölgemizde cereyan eden olayların çok ciddi bir eğitim sıkıntısından kaynaklandığını biliyoruz. Türk milleti milli ordusu kurulmadan da bu ülkede gencini Çankkale’ye gönderirken çoluğu çocuğuyla buralarda Hamidiye alaylarını kurmuştur, düşman aynı düşmandır, taktik değişmiştir" dedi.Uşak Üftade Eğitim Kurumları Genel Müdürü Recep Ali Yalçın ise konuşmasında "Ülkemizin doğusu ile batısı arasındaki milli ve manevi köprülerin kuvvetlenmesi, öğrencilerin barış sevgi kardeşlik ve dostluk duyguların geliştirilmesi Dağlıca şehidimizin anısını yaşatmak için Uşak’tan Yüksekova gelerek burada bir teknoloji sınıfı açmak amacıyla burada toplandık. Geleceğin aydınlık dünyasının sevgi ile bezenmiş bir eğitim neticesinde gerçekleşeceğini biliyoruz. Eğitimle her zorluğun üstesinden geleceğini biliyoruz. Uşak’tan gelen şehit ailesi de bu mesajı haykırıyor; Bu topraklardaki her türlü güzel duygu ve düşünce, doğru bilimsel ve aynı zamanda fedakar bir eğitimle sağlanacaktır" dedi.
Törenin son bölümünde Şehit Piyade Asteğmen Mehmet Bozkuş Bilim ve Teknoloji Sınıfı hizmete açıldı. Kurdela şehit annesi ve babası tarafından kesildi. Sınıfa ilk kez giren Dağlıcalı ve Kısıklılı köylerinin öğrencileri, çok mutlu olduklarını belirttiler. Son olarak Uşak heyeti Uşak’ın meşhur battaniye ve tarhanasını Hakkari heyetine takdim etti.
Ateş düştüğü yeri yakıyor ne yazık ki..Uşak şehidini unutmayacak.Kahramanlar unutulmaz..

Hiç yorum yok: